Hvad gør jeg hvis min bil ikke findes i systemet?

Findes din bil ikke i vores system, kan du skrive til os i support.

Udfylder du her vores standard-formular, indhenter vi det bedste tilbud ind til dig, fra et værksted nær dig indenfor 2 arbejdsdage. Tilbuddet sendes til din mail.

 

Hvad skal jeg vælge under ”service” i søgeboksen?

Du skal vælge det år og km tal (tallet til venstre er km tal) som passer bedst på din bil.

Har du derfor en bil som kun er 2 år gammel men har kørt 71.230 km, så skal du vælge det service som hedder 60.000 /4år.

Omvendt hvis du har en bil som er 4år gammel, men kun har kørt 20.000 km, så skal du også vælge det service om hedder 60.000 / 4år.

Dvs. at som udgangspunkt går man ud fra bilens alder, altså år. Har bilen dog kørt over det km tal, der står ved det angivne år, så skal du gå efter det km tal som passer, uanset hvad år der står ud for. Man kan sige at ”km trumfer år”.


 

Herunder stilles 3 forskellige eksempler op for forståelsens skyld af, hvilke service du skal vælge

Bils informationer: VW Passat 2,0 Tdi 140hk fra 2010 som har gået km. 187.000.

Hvilke service: 180.000/12 år.

Konklusion: Bilen er ikke 12 år gammel men har gået over 180.000 km, og den skal derfor have et service svarende dertil.

 

Bils informationer: VW Passat 2,0 Tdi 140hk fra 2010 som har gået km. 91.000.

Hvilke service: 90.000/6 år.

Konklusion: Bilen er måske ikke helt 6år gammel, men da den har kørt over 90.000 skal den have et service svarende dertil.

 

Bils informationer: VW Passat 2,0 Tdi 140hk fra 2010 som har gået km. 20.000.

Hvilke service: 90.000/6 år.

Konklusion: Bilen har ikke gået mere end 20.000, men er 6 år gammel. Dvs. næste år på dens 6 års fødselsdag, skal den have lavet et service som passer til dens alder.

 

Forvirret ;0)  Er du i tvivl så få bare bestilt din tid så kontakter værkstedet dig og sikrer at du får lavet det der giver din bil optimal drifts- økonomi og sikkerhedsforhold.

 

Hvad sker der, hvis jeg har bestilt et forkert service, når jeg står på værkstedet?

Værkstedet vil aldrig gå i gang med opgaven før de har eftertjekket, at de informationer du har indtastet er korrekte. Har du ikke indtastet de korrekte oplysninger, vil du ikke blive opkrævet noget gebyr. Værkstedet vil blot regne et nyt tilbud til dig med det samme, som du kan vælge at tage imod eller ej.

 

Hvorfor betaler jeg booking gebyr?

Der betales et booking gebyr, for at sikre overfor værkstederne, at deres kunder møder op til deres aftale.

 

Kan jeg få mit booking gebyr tilbage?

Ja, du er altid frit stillet til at afbestille den tid du har lavet på et værksted, helt frem til den aftalte tid på dagen, afbestiller du, vil du få tilbagebetalt dit booking gebyr.

 

Er booking gebyr medregnet i den samlede pris?

Ja, booking gebyr er altid medregent i den samlede pris som vises på CarCloud.dk. Dvs. at når du modtager værkstedsregningen vil den være inkl. 99kr.i booking gebyr.

 

Hvorfor kan CarCloud ikke finde et værksted nær mig?

Der er chance for at CarCloud ikke samarbejder med et værksted nær dig. Du er altid velkommen til at sende en forespørgsel under support, og vi vender tilbage indenfor 2 arbejdsdage med det nærmeste værksted samt. tilbuddet på den opgave du har beskrevet.

 

Hvordan fungere CarCloud internt?

Internt fungerer systemet således, at værksteder ligger deres overskudstider / ledige tider ind i CarCloud systemet, og disse tider har bilejere mulighed for at købe til spotpris.

 Sammenlignet fungerer CarCloud ligesom, når man booker en afbudsrejse. Rejsen har stadig samme kvalitet trods prisen er lavere.

 

Har du et spørgsmål så skriv gerne til os på info@carcloud.dk